INTE! Boney M…

Jag brukar inte göra bröllop, det händer MAX! en gång var tredje år att jag gör ett. Dels tycker jag att de stinker i största allmänhet, och dels känner jag en stor olust inför faktumet att minst fyra generationer taskig musiksmak – i rakt nedstigande led – ska mättas, gärna på en gång. Alla måste få sitt – gärna också med en lätt flåshurtig skimmer över det hela.
Dessutom får jag en lätt Torsk På Tallin känsla över ett sånt arrangemang, därför skiter jag hellre i det.

Nu har jag ändå tackat ja till att göra ett. Eller… kapitalisten i mig tackade ja.

Det är en fest för folk i vuxen & mogen ålder… som min uppdragsgivare väljer att kalla spektaklet. Med ”vuxet & moget” menar de 35+.
Måste bara nämna att jag sett både mogna 35+ & 45+ & vuxna 55+ som betett sig som 5+ åringar så fort de fått i sig lite, men skit i det.
De har hyrt flott och svindyrt och storleken på mitt gage skvallrar om att det troligtvis ligger en livförsäkring inbakad i det, för det är ”no hold bars” som gäller – fullt ös: medvetslös, enligt uppdragsgivaren.

Sen kommer den här raden i deras e-mail, den angående musiken:
Michael Jacksson, Spice girls(gamla), Lena Philipsson, Madonna, Surpremes,
Bryan Ferry ”Lets stick together”, George Michael ”Freedom”….
För övrigt disco, disco, disco… inte techno, hip-hop el Boney M
!

Idel bajsmusik, no sursprices. Allt som inte har hörts till leda på radion och som därför inte går att tralla med i, är Techno, kort och gott. Så är det ju..
Och kalla gärna mig efterbliven; men… är inte Boney M DISCO?!

Är väl visst disco, eller hur’å?

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 responses to “INTE! Boney M…

  1. Ja, det är inte så himla skoj att spela på bröllop.
    Undrar hur jag & Camilla ska göra på vårt, tar vi in en jockey står väl jag där och bläddrar i plattor och tjatar om att få mixa.
    ”Joruu, ja haar vaarit diii-djej nä ja va ung, schläng i nått schvårmixat i che-de-schpelaren schå ja får bevischa de.”
    Hehe

  2. haha bara sån sjyst 90-talsdisco, som inte ens är värt namnet.. men kul kan det ju bli med alla söta tärnor!

  3. Klart Boney M är disco! Det är ju discota höjdare ju!!!!!
    Du måste få fett bra betalt om du står ut med en sån evighetsspelning! Bra, då kan du kosta på dig att komma hit och trösta mig nu när stora elaka vargen dragit mig till rätten…..
    /Snyft-Katta

Kommentera

