På Avalon…

Bröllopet i fredags på Hotel Avalon, mitt i centrala Göttlaännaborg. Som vanligt drog allt ut på tiden i och med alla tal o.s.v, så jag kom inte igång förrän vid elva-snåret. Fyra timmar av förberedelser men bara två timmars effektiv speltid, är inget annat än kostnadseffektivitet, det.

Jag hittade rätt på en gång och behövde inte läsa av dem speciellt länge för att hitta vad de gick igång på. Det här gänget hade lättigt kunnat hålla på tills låååångt in på dagen efter och det var stående ovationer och handklappningar och hurra-rop när sista låten tonade ut.

Jag valde Louis Armstrong – What a Wonderful World som fick rama in brudparets bröllopsdag, och på något sätt sammanfatta den här oerhört vackra nationaldagen som sådan.


pOOlen.


Utsikt ned mot Avenyn och Stora Teatern


Människor


Brudparet fotograferades på taket av taket..


SOOlnedgång..


Mitt ”natta-käk”. Chicky bits och sallad. Mycket sallad.

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 responses to “På Avalon…

  1. Mycket sallad är bra. 🙂

  2. Låter som om du var rätt Snubbe för det bröllopet!

  3. Låter grymt lyckat! Vilken sorts spelningar gör du helst? Är bröllopsspelningar generellt mer ”lättjobbade” än andra fester? 🙂

  4. Rebekah–> Sallad är gott 😀

    Katta–> Yupp, det blev riktigt rätt.

    Ninde–> Det var grymt lyckat!
    Allra helst gör jag spelningar på ställen där folk vet vad en DJ är för något. Där folk verkligen fattar och uppskattar att det inte är Ring Så Spelar Vi som står bakom CD-spelarna och piskar upp stämningen till eargasmiska höjder. Svensson kan ingenting om musik, så är det bara! Det är vetenskapligt bevisat.

    Pest eller kolera? Jag föredrar festspelningar framför bröllop. På en festspelning är deltagarna oftast inom samma åldersgrupp och diggar musik från samma århundrade i alla fall.
    😀

Kommentera

