Freddan…

Bestämde mig för att följa dagens TV-sända riksdagsdebatt från soffan. Man vill ju ha lite koll på vad de håller på med där i kammaren.

När jag vaknade upp, fyra timmar senare, kände jag mig utvilad och faktiskt lite hungrig. Nog fr’att jag kände på mig att TV-sända debatter skulle vara uttröttande, men att de dessutom var uthungrande, det hade jag inte en aning om! Slängde snabbt ihop en omelett som jag krängde i mig på mindre än ett par snabba, medan jag skummade igenom Aftonjiddrets nätupplaga över vad som hade sagts och gjorts från kammaren tidigare under dagen.


Freddan Federley

Federley sa ungefär: Näeh, hörrni. Gör om – tänk rätt!
Och så bestämde sig allahopa för att göra just så.

Jag är helt övertygad, att om de tills nästa gång låter Freddan köra sitt först istället för som nu – nästan allra sist, skulle t.o.m. jag orka hålla mig vaken. Dessutom skulle det spara en herrans massa tid åt alla och envar, som istället kunde göra andra, mycket roligare saker.
Som att kolla hur lång tid det tar för färg att torka, t.e.x.

Nu: Ner till Kitchen och kolla fotboll (i brist på annat, eftersom hockeysäsongen ju är över – damn it!).

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

