Färsk mjölk…


Färsk mjölk på engelska och barnkläder…

På en av sidogatorna, kring där jag bor, finns en butik som säljer färsk mjölk för engelsktalande och barnkläder… till svensktalande…? Hur som helst – en oerhört märklig kombination, tycker jag!

En gång i tiden arbetade jag för ett skivbolag som hette Fresh Fish Records, och det var lika märkligt det; hur kommer man på att man vill döpa ett skivbolag till – Färsk Fisk Skivor? Jag arbetade inte för dem särskilt länge eftersom företagsledningen inte var kloka någonstans.
Man skulle kunna säga att jag till slut inte stod ut med stanken.

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 responses to “Färsk mjölk…

  1. jamen allvarligt, vem fan köper skivor som luktar fisk???

    Tänk oxå på hur lukta sprider sig när man lyssnar på skivan, den liksom riktigt snurrar ut stanken… isch…
    nä du gjorde rätt som sluta där… vill man rensa fisk då söker man jobb i fiskbilen 😉

  2. allt som har med fisk går bort för min del.. men färsk mjölk låter ju bättre.. eh…

  3. Välkommen tillbaka!!!
    Bra karriärval där, säjer vägledaren;-)

  4. Majsan–> Nej, vem gör egentligen det?! Det är ju endast två – max tre – låtar per album som är något att ha, och då kan det ju inte stinka fisk om dem!

    Snyggo–> Fisk! som är så gott, och så nyttigt – och så bra?!
    Och nä; färsk mjölk känns… sådär, håller med dig.

    Aja–> Hör av dig, vet jag. Jag känner att jag behöver vägledning. Ja… det var väl typ nästan allt. 😀

Kommentera

