Aaaaaa-frica…

G’morron!

Att Sverige inte har någon klubb-kultur alls värd namnet, är ingen löpsedelsnyhet direkt. Kalle Svensk behöver inte mycket för att gå igång: röj undan några bord, upp med en spegelboll, Magnus Uggla ur högtalaren, fram med spriten och voilá – DISCO RAJ RAJ – no big deal!
Svennebanan är lycklig och livet går sin gilla gång.

Det är när Svensson vid upprepade tillfällen under kvällens lopp försöker att beställa öl och sprit av MIG, som det har gått för långt! Särskilt när de dessutom vägrar tror på en, trots att man på ett lugnt och pedagogiskt sätt försöker förklara för dem att man är DJ – inte bartender.
Äh, lägg av nu va! Du har säkert några flarror där under… *stirrar misstänksamt*

Minns en komisk episod från gårdagens gig. Ett typiskt DJ-nördskämt:

Ööööh! Har du den där Africa?

Africa? Vaddå… den med Toto eller..? Men hur skitkul är den på en skala då??

Näääää, inte den. Den där Aaaaaaaaaaaaaaa-frica!

Jahaaaa, jasså den ja…

Chic – Le Freak

[För den som inte är så insatt, så sjunger de Ahhh, Freak Out! och inget annat]

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

13 responses to “Aaaaaa-frica…

  1. hahahaha…så ball, ska börja säga fel med flit nu!

  2. Du, det tog många år innan jag fattade att texten i en annan låt faktiskt inte var ”I believe in milko, where you from, you sexy thiiiing?” och fram till att jag fattade det, hände det att jag undrade över vad ”milko” kunde tänkas betyda på engelska…

  3. Jag var övertygad om att Europe sjöng ”heading for peanuts” i ”Final countdown”. Jag såg aldrig logiken i det riktigt… 🙂

  4. Jösses, nu är jag grön och ilsken… 😀

  5. Samira–> Rätt skoj faktiskt. På ett musiknördigt sätt ^^

    Åsa–> Men.. hör man inte att de sjunger miracles? Jaja, man hör vad man vill ibland 🙂

    Hulk-L8–> HAHAHA! Nä, lite udda att bege sig till jordnötter, lixom 😀

  6. Vaff? Trodde att jag hade hört det mesta… men Aaaaa—–frica! hade jag inte hört förr. Le freak är en jävla bra gammal discodänga. Längesedan sist. Vad gäller Toto så försöker jag lite diskret att inte höra vad de sa för någonting…

    För övrigt trodde jag att ”Jojo was a man who thought he was a loner
    But he knew it wouldn’t last” (Beatles – ”Get back”) var ”Jojo was a man who thought he was a WOMAN”!

  7. hahahahahahahahah *flämt*

    hahahahahahaqhaqhqahaqhbababaqbhabjbgj *gurgel*

    hahahshab… ööööööööhuuuuu…

    jag garvar allvarligt talat ihjäl mig!

  8. Och jag måste genast instämma med Studiomannen här ovan. Jojo thought he was a woman… det är vad de sjunger. Hedersord!

  9. P-Käck–> Jag hörde <b<väldigt! dåligt flera gånger i helgen..

    Kei–> Hehe… eller *nöff-nöff* som vi musiknördar brukar låta 😀

    Du fick en glad sol som avatar. Så passande!

  10. Avatar?

    *kom igen, förklara!*

  11. Som du ser så har jag Bugs Bunny som Avatar, och Nini har den där tanten när hon lämnar en kommentar. Om man meckar lite bland sina inställningar så kan man ladda upp en egen.
    På WordPress får de som inte själva har någon, automatiskt en egen.
    Din fick bli en sol 🙂

    Enligt Wiki: ”Avatar – en bild för att representera en användare på ett forum, community eller liknande.”

  12. MEN JAG HAR JU VÄRSTA GRYMMA LIK MIG FERGIESOM AVATAR PÅ BLOGGER!

    *morr*

    Och Nini har ingen ”tant”… aktarej så att hon inte får reda på att du sa de… 😉

  13. TANT!?!?!? SA DU EN TANT!?!?!?

    Det är ingen jävla tant, det är en asgrym 40-tals pingla ju!!!

    *UrsiNinig*

    *en vecka för sent*

Kommentera

