Kvällens…

ÖÖÖH!!!
Ropar eländet och rusar mot mig och VERKLIGEN pockar på min uppmärksamhet.

Kan du inte lira något man kan tjalla med i…. och dansa till?

Eh… jaha… jasså…?

Ja…. lira Folköl och dunkadunka med Svenne Rubins. Då blir det fartsomfan på golvet – jag lovar!

Svenne Rubins…

Ofan..

Det var ungefär här jag bestämde mig för att spela: Man Ska Ha Husvagn.
Ärligt. Jag gjorde faktiskt det – spelade den, och gick sedan och hämtade mig en stOOr jääla öl i baren – för kvällen kunde knappast bli värre än så här.

G’natt!
Nu tänker jag sova tills jag vaknar.

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 responses to “Kvällens…

  1. Jag vet hur det är.
    Så fort jag hör Rednex eller ”det gör ont!” etc. så vill jag supa mig redlöst full för att glömma att jag ngnsin stått o spelat den skiten 200ggr efter gästernas önskan som blev deras glädje.

    Öronen gråter…

  2. Rebekah–> Precis. Någonstans djuuuupt inom en fattar man ändå att de är gästerna som på något sätt betalar ens lön. Det är bara att bita ihop, eller skaffa sig ett annat yrke.
    Men jäklar vad illa det är ibland. Riktigt illa.

  3. Jag dööööör! Stackare! Men jag fick mig ett gott skratt i alla fall!

  4. Katta–> Ja, med lite distans till det så är det faktiskt humor ^^

  5. Det är tillägget ”Jag lovar” som är meningslöst att diskutera. Själv hatar jag folk som stirrar på en som om man vore en idiot bra för att man spelar något som de själva inte gillar. Häromkvällen spelade jag lite diverse godbitar – gick från ”I want you back” vidare över till ”That’s the way I like it” till ”Play that funky music”. Inte revolutionerande, men bra. Dessutom hade jag fått önskningar på både ”I want you back” och ”Play that…”.

    Det ska sägas att i regel använder jag micken 1 eller möjligen 2 ggr per DJ-kväll. 1 gång för att säga att sista låten kommer och ibland för att säga när det är sista beställningen.

    Men nu orkade jag inte med den stirrande idioten utan sa till henne (och hon stod mitt bland en stor hög som dansadesomfan) att det hon inte gillar är önskat av andra. Acceptera att inte alla gillar samma saker som du.

    Men ”det kommer att bli världens drag, jag lovar” orkar jag fan inte med. Då vill jag ha en skylt med ”NO REQUESTS!” på båset.

  6. P-Käck–> NO REQUESTS! Jojo… om en sån skylt skulle åka upp så skulle det följande svenneupproret få FRA-debaclet att likna en dagisutflykt. 😮

Kommentera

