Insikt…

Jo, helgen var bra. Kul att få spela av sig lite..

Har haft grymt svårt att sova de senaste dagarna, har vänt på dygnet igen. Inatt hade jag en märklig (mar)dröm om att min bil – en skåpbil, fylld med hela mitt liv – brann, ändå så körde jag omkring med den som om ingenting hade hänt.

– Hade inga direkta planer på att släcka elden just där och då, kanske lite senare. drömde jag.

Eftersom jag inte tog tag i problematiken på en gång, slutade det naturligtvis med att bilen brann upp somba’fan. Det blev ingenting kvar av varken den eller dess innehåll – mitt liv. Allt försvann i lågorna och jag stod vid sidan av och skådade handfallet på spektaklet.

Analys:

  • Jag irrar omkring i min tillvaro, låser mig för att jag ser för mycket bakåt istället för framåt och andra, kanske bättre möjligheter – har förtillfället helt fel fokus och mål.
  • Måste genast ta ut en ny färdriktning och jag behöver göra det nu – annars går allt om intet i eldhavet.

Jag konstaterar ändå vilket flyt jag har som kommer till insikt med det här nu – när det inte finns någon annan än mig själv att tänka på. För hur lätt hade det varit att lägga om färdriktning om jag haft en familj – som ju alltid ska komma i första hand?

Nästan så man blir religiös på kuppen..

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 responses to “Insikt…

  1. Utveckling föregås av kris och kaos. Jag tycker du har krisat och kaosat ett tag nu, så SNART börjar du få ordning på tillvaron tror jag.

    Särskilt som du använder dina drömmar så konstruktivt! 🙂

  2. Rätt juste dröm ändå att fimpa B ayern-släden och tjacka skåpbil! 😀

  3. Alltså…. tror helt och fullt på att efter kris kommer lugn, efter kaos kommer ordning. Men det kräver oftast att man skapar det själv. Känns som att du är på rätt väg 🙂

Kommentera

