Festa Do Brasil…

Det var hett igår. Var tvungen att köra med pannband och svettband till slut. Svetten bara rann, spelade ingen roll om man bara stod där och inte gjorde någonting – värmen gjorde denna kväll ingen som helst skillnad på folk och folk. Det blev nytt besöksrekord och hela evenemanget – Festa Do Brasil – blev en stor succé.

Så här såg det ut utanför The Stället vid elva-snåret. Hela Avenyn stannade upp för ett ögonblick. Göttlaännaborg blev RIO för en stund:

Det som fick mig att förstå att jag faktiskt befann mig i Sverige och inte på varmare breddgrader, var när en svenne kom fram och önskade The Ark. Klockan var då två och stället fullkomligen kokade av salsa.
Eller när hon som i vanliga fall arbetar på The Stället, men som ikväll var ledig, kom fram och undrade om jag skulle ”spela sån här musik hela kvällen..?” ”Kan du inte spela något man känner igen…?”

I vanliga fall tar det ca: 6-8 timmar för mig att förbereda mig inför en helgs spelningar (utöver att jag på veckans övriga dagar sitter och letar efter ny musik flera timmar varje dag), den här gången har jag suttit i fyra hela dagar för att få ihop det till den här brasse-festen.

Vad är det för fel på oss svenskar egentligen?

Ciao

//S – Man

5 responses to “Festa Do Brasil…

  1. Skärpning, bruden, liksom!

    Jag var säker på att du skulle ro det iland. Hade vissa planer på att krascha in, men var helt dränkt av svett efter tolv timmar på mitt gig så jag pallade inte….

    Har grävt ner mig i Bhangra-musik ett par dygn (Punjabi MC mm) så vem vet – nästa the shit är kanske en Indien-fest? 🙂

  2. Tack Peter!
    Hårt arbete lönar sig, så är det bara.

    Kul att du rodde ditt i hamn!

    😀

  3. Tack själv. Jodå – det gick som det var tänkt. Äpplen och päron, liksom, men du vet ju hur bökigt det kan vara med bröllop också…

  4. Förresten: vad för typ av låtar snackar vi? Radio edits på 3 minuter eller brasse-remixar? Och vad snackar vi för bpm? Som här: en hel hög med låtar mellan 120-130 och resten runt hundringen?

  5. 3 minuters radio-versioner. Inga som helst remixar eller konstigheter, hardcore-orginal så långt det går.

    Bpm tänker jag inte så mycket på, Vet att Reggaeton och salsa går någorlunda långsamt medans merengue och soca går fort. Men det är väl som du beskriver det: en hel hög med låtar mellan 120-130 och resten runt hundringen.

    ”Problemet” kan ibland vara den inhemska brasilianska musiken. Det nya där är att det ska gå fortsomfan.
    Jag får lira upp det för dig någongång.

Kommentera

