Brown Eyed Girl…

Klockan har passerat ett på söndagseftermiddagen och jag har inte lyckats somna än. Adrenalinet pumpar fortfarande efter helgens upplevelser.

Lördagens smarta: Öh…. Min polare ska gifta sig nästa vecka ochbla bla bla och vi är här på svensexa bla bla bla och jag undrar bla bla bla …. (redan här börjar jag att himla med ögonen och kolla på klockan. Vad bryr jag mig egentligen om varför de är på The Stället?! Det skiter jag faktiskt fullständigt i. VAD vill du höra? Fram med det bara, bädda inte in det i en massa Mumbo Jumbo.) om jag kan få önska en låt? No shit – JAHA…. är det DÄRFÖR du är här!

Dansgolvet pulserar av klubb-musik, av tribal-house. Det smäller rejält i högtalarsytemet och den dansande folkmassan gör sitt allra allra bästa för att knäcka The Ställets AC-system. De lyckas, för svetten lackar.
Just vid det här tillfället har jag över 800 pers på dansgolvet. Nej, det rymmer inte så många egentligen, men hela The Stället är ett enda stort dansande hav just nu. Det är ståpäls-läge.

Då kommer det.
Denna lilla lilla människa har bestämt sig för att fisa mig rätt i ansiktet:
Kan du spela Van Morrison – Brown Eyed Girl…? Och så flinar han triumferande.

Människan framför mig har precis stulit tjugo sekunder av mitt liv och jag kommer aldrig att förlåta honom för det. Utan att ens svara, och istället för att ge honom en stenhård rak höger, vänder jag mig om och bestämmer mig för att ALDRIG ALDRIG NÅGONSIN ha med honom att göra igen – i något sammanhang. Någonsin.

Vad… VAD… är det för fel på oss svenskar?

Ciao

//S – Man

3 responses to “Brown Eyed Girl…

  1. Men öh menar du att Van Morrison inte passar på ett danshak? Eh?! *Moahahahaha*

  2. If I have to explain you wouldn’t understand! 😀

  3. Ha,ha och nu fick jag eländet på hjärnan. Tack så mycket hörru…:D

Kommentera

