Bäst genom tiderna…

Jante-svenne, radhus-jonny eller begåvningsreserven på en av kvällstidningarnas forum, fick chansen att svara på följande fråga:

  • Stefan Holm har maxat 2.40.
  • Patrik Sjöberg slog nytt världsrekord med 2.42 och har således hoppat högre än Stefan Holm.

Patrik är enligt min mening SJÄLVKLART den bästa svenska höjdhopparen genom tiderna, helt enkelt fr’att han har hoppat högst.

Inga konstigheter, alltså.

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

10 responses to “Bäst genom tiderna…

  1. Ja, men som mattelärare så skulle jag ändå vilja sätta höjdhopparnas längd i relation till hur högt de hoppar… 🙂

  2. Stefan Holm har en personlighet som gör honom folkkär… och han vann ”På spåret” inte minst. Patrik Sjöberg gick sin egen väg i allt, var lite avig på intervjuer och var väl inte direkt du och bror med svenska folket. Jag tror att resultatet är ett bevis på det också. Bara en tanke… 🙂

  3. Snubben: hette det höjdhopp sa du?

    Håller med dig. 242 är högre.

  4. Ha ha begåvningsreserv var ordet. Med kort minne..

  5. Hear hear!
    Patrik må i mångt och mycket vara en relativt osympatisk människa, och därför kanske lite mindre folkkär, men i Svensk höjdhoppshistora är det tveklöst han som är THE MAN.

  6. Dot–> Typiskt en mattelärare, att göra nåt svårt och invecklat av någonting som från början redan var enkelt och självklart! 😉

    L8–> Precis vad jag menade med mitt inlägg, mellan raderna. Och jag förstår hur Kurt-husvagn tänker. Men frågan var ju vem av de två som är den bäste höjdhopparen genom tiderna _inte_ vem tycker du har bäst personlighet.
    Begåvningsreserven uppfattade av någon anledning inte ens frågan. 😀

    Käck–> Men ÄR verkligen 2.42 högre än 2.40? Jag tvekar… 😉

    Ninde–> Minne? Hur var frågan, sa du? 😉

    MsTake–> Tveklöst. 😀

  7. Eller som Kurt Olsson frågade Patrik Sjöberg: ”Vilket är det lägsta du hoppat”? Eller ”Hur brett hoppar du?” 😀

  8. Hur brett hoppar du…

    😀

  9. Ibland kan jag tycka att människors tyckande och tänkande är ganska irrationellt… förmodligen mitt också emellanåt. Men anmärkningsvärt är ju att den enda som lyckats bli något så när folkkär trots avoghet och tjurighet och bryr-mig-inte-ett-dugg-attityd är väl Thomas Wassberg… han blev väl snarare beundrad för sin integritet. Kanske finns flera idrottsmän men jag kommer inte på någon.

Kommentera

