Divalater…


Jag hade egentligen en hel jääla del att göra idag, det var därför jag tänkte ta bilen, men nu kom mina planer på skam. När jag körde in nyckeln i låset och vred om lät det bara *klick klick klick*.
Är det någon som vet vad som är fel me’n då?

Jag blev naturligtvis arg på bilskrället. Sa åt’en på skarpen att Nu får du skärpa dig, ditt elände! Har inte tid med såna här divalater. Kom igen nu, starta!!

Det sket väl den fullständigt i. ‘n fortsatte att stå där och tjura.

.

Så nu är jag i valet och kvalet: Ska jag göra processen kort me’n eller tjacka’n batteriladdare?

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 responses to “Divalater…

  1. Det felet har jag haft. Då ringer man på hos grannen, ler lite dumt och lämnar nyckel. Sen fungerar bilen ett dygn senare. Skitabra!

  2. Katt-ah–> Mina grannar heter tobbe och robert. De är båda väldigt ”kramiga” av sig. Ja, man kan säga att de är oerhört(!) kramiga av sig.
    Och vad det verkar så är ingen av dem ”mannen” i förhållandet.

    Så…
    Hur löser jag det då?

  3. Batteriladdare är mkt billigare än att tjacka ny bil så jag röstar på det.

    Eller så köper du helt enkelt bara ett nytt batteri och kollar hur din generator (ellervafandethetersomskaladdabatteriet) mår.

  4. Nini–> Du är så klok!

  5. Du…
    Det behövs inte en man för att fixa en bil… 😉

  6. Lina–> Nä, inte nödvändigtvis. Men 9 gånger av 10 behövs det det..

Kommentera

