Myggbett…

Jag är på väg till min revisor. Han hade glada nyheter till mig, sa han.

Eftersom han är något av en lustigkurre, vet man aldrig vad han har i kikarn. Kan vara precis vad som helst. Om allt bara är ett stort skämt, slår ja’n på käften. Är det verkligen glada nyheter… ja, då kanske jag pröjsar hans faktura i tid och bjuckar på en fika, vi får se.

Under natten blev jag häftigt attackerad av en blodtörstig mygga.

Jaha, då har man blivit mygg-attackerad!

Jag är alldeles chockad – myggchockad.

Det har ju inte funnits en endaste lite myggjäkel här i byn på hela sommaren. Ändå så blir jag attackerad. Skulle inte förvåna mig om den bar på något datorvirus också, eller något.
Den har i alla fall gjort sitt smutsiga hantverk på ovansidan av min ena hand, och det kliar sombafan..

Myggbettet påminner mig om hur mycket, eller hur lite, jag har rest i sommar! Jag har inte lämnat Gbg en enda gång på hela sommaren!! Av alla mina kOOla resplaner blev det nada.

Inte direkt vad man kan kalla fånga dagen.

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

