Mullret i fjärran…



”Det är när du känner dig extra svag det händer, aldrig annars.”
Snurre -06

Mitt huvud kändes tungtsomfan.
Ångrade den sista drinken, men bara lite; den här dagen skulle ju bara ”sittas av” precis som alla andra söndagar.
Jag kände att jag inte riktigt var med i matchen idag.
Saker förlades, försvann, tappades eller fick ett eget liv.

Skönt att bara kunna sitta och slösurfa lite tänkte jag, men vaknade till då jag hörde ett dovt muller i fjärran. Det där mullret kom att för alltid förändra mitt sätt att se på söndagar.

Mullret kom från ljudet av trettio Harley Davidson-hojjar, vilket bara är en bråkdel av hur många det egentligen var på MC-träffen i byn igår.
Om en stund skulle det komma fler till Tjårren, många fler…

Av de trettio så stannade ett femtontal, resten åkte förbi. Tjårren blev helt omringad av MC-knuttar i Koola solglajjor och skinnvästar med MC-klubbstillhörigheten präntat på ryggen.

De hade haft det roligt igår och nu var de fyllehungriga, sa de i kör.

Jahopp, tänkte jag… (och ångrade mitt yrkesval fettsomfan!)

Hämtade snabbt tre Red Bull som jag sänkte på tre röda.
Det var här som samtliga 150-grams hamburgare tog slut, för en del var så hungriga att de beställde två på en gång…!
Plattan med 33cl Cola, som jag köpte imorse, tog slut i ett hujj.
Och alla Cider.

En MASSIV gängrap senare så var alla klara och satt upp på sina bågar, på väg bort mot horisonten.

De första trettio som kom var bara förtruppen…
Nästa gäng köpte upp all korv, Pommes Frites, 150grams burgare, fanta, Ballerina Kex (
Det var här som alla enkronor tog slut.
Alla femtioöringar likaså.
Även samtliga tjugor fick nya ägare.

Nu är jag trött.
Hej då!

//S – Man

6 svar till “Mullret i fjärran…

  1. Som om jag vore bäst..

    låter tungtochjobbigtsomfan!

  2. ”Ballerina byggde denna vackra kropp” Jag ante mig!

  3. Muahahah, klaga ej! Mc-grabbar har mer än en gång räddat dagskassan på ” vårt ” strandcafé – dessutom lämnar de alltid skön dricks. För att inte nämna att de flesta har humor och orkar vänta lite extra för att de fattar att de sätter en i skiten.

    Frälst?! Jag?! Jepp. SÅ bra dricksade de! 😉

    yzwoxu – yr vuxen?

  4. Hoppsan. Då har du fått jobba idag. Inte jag. Idag heller. Nu; sova.

    Nattinatt.

    [lfuts]

  5. Har jobbat på ett MC-gäng-bröllop å det var fasen tidernas roligaste fest!
    Jag fick 20:- varje ggn en av dom gick förbi mig för att pissa i buskarna (jag stod ute i ett tält på gräsmattan och hivade ut öl i stora lass)
    Jag blev medbjuden på efterfest på ”klubben”. Tackade nej.
    Blev erbjuden en resa till Norge på MC. Tackade nej.
    Fick lika mkt i dricks som jag tjänade i lön. Yupp, I like them too!
    =D

  6. Det är kul att både kröka och att jobba på hojfester!

Lämna en kommentar