Snabbtänkt…


Det kommer och går i perioder.

Ibland har jag alldeles för mycket att göra, rent fysiskt.
Ibland har jag alldeles för mycket att göra, rent psykiskt.

Just nu är jag inne i en sån period, när hjärnan går på högvarv. Försöker hitta alla sorts medel för att den ska lugna ner sig och inte skena iväg för mycket, t.o.m. tala den till rätta.
Som om man kunde tala med en hjärna.

Jag vet vad mitt problem är; jag lider av svårt understimulans, samtidigt som yttre problem trycker på och pockar på en omedelbar lösning. Som så många gånger förr kommer jag att reda ut allting. Det känns som jag är oerhört nära ett av mina små delmål nu, men än är det alldeles för tidigt att ropa hej..
Det känns oerhört frustrerande att tänka snabbare än man kan agera!

Jag har inte alltid varit såhär snabbtänkt.
Men så har jag ju varit lite vilsen, och så.

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om

Lämna en kommentar